16-11-2017
Organizatorii Mastering The Music Business anunță ediția a treia

Mastering the Music Business, prima conferință organizată în România pe teme de industrie muzicală, dedicată în special artiștilor independenți, dar si celorlalti profesionisti ai industriei muzicale - manageri, agenti de booking, agenti de PR, tour manageri, avocati, promoteri, reprezentanti ai label-urilor majore si independente etc - a ajuns la cea de-a treia ediție. Evenimentul va avea loc în perioada 20-22 martie 2018 și se va desfășura în Sala Aula din incinta Ministerului Culturii (Bd. Unirii, nr. 22).
Ediția din 2018 va continua să aducă participanților numeroase oportunități de relaționare cu profesioniștii din industria muzicală și din industriile adiacente, care vor veni cu prezentări de idei și tehnologii noi, dar și cu povești de succes în primele două zile ale conferinței. Nu vor fi ocolite nici aspectele practice ce vor constitui teme ale workshop-urilor desfășurate în a treia zi de conferință, care le este dedicată în exclusivitate. Programul detaliat al workshop-urilor va fi anunțat în ianuarie 2018.
Din subiectele ediției de anul acesta nu vor lipsi temele legate de distribuția online și streaming, dezbateri pe tema managementului artiștilor, întâlniri cu reprezentanți ai principalelor societăți de gestiune colectivă, povești de succes ale artiștilor din toate generațiile. Urmare a succesului repurtat la ediția 2017 de prezentarea susținută de doamnele Carmen Croitoru (Director General) și Anda Becut (Director de Cercetare) din cadrul INCFC (Institutul Național de Cercetare și Formare Culturală), în 2018 participanții la conferința vor beneficia de o prezentare cu o temă foarte actuală - referitoare la obiceiurile de consum muzical în online.
Discursul de deschidere a conferinței va fi susținut de Tudor Chirilă, solistul trupei Vama, producător, compozitor și actor.
„Am aflat cu bucurie că Mastering The Music Business, care este o conferință despre muzică și despre diverse capitole ale industriei muzicale, se ține din nou anul viitor și e important să știți că e bine să fiți acolo, dacă sunteți artiști sau dacă sunteți viitori artiști. Cred că a venit momentul în care artistul trebuie să fie conștient că activează într-o lume care se schimbă de la o lună la alta și trebuie să știe ce contract semnează, cum să se promoveze, când să semneze cu o casă de discuri, când să devină independent și așa mai departe. Toate acestea vor fi dezăbute în cadrul conferinței cu speakeri internaționali și locali care s-au aliniat dinamicii industriei muzicale. Așă că vă îndemn să vă luați bilet și să fiți acolo!” – a declarat Tudor Chirilă (Keynote speaker, MMB ediția a III-a).
Vor exista și serile cu showcase-uri ale unor trupe românești și internaționale aflate la început de drum sau care doresc să-și prezinte noile show-uri live în fața unui auditoriu format din profesioniști ai industiei muzicale și nu numai.
„Sunt extrem de bucuroasă că ne aflăm acum în poziția de a anunța cea de-a treia ediție a Mastering The Music Business, un proiect care a pornit timid în 2016. În 2017, la a doua ediție, aproape am dublat numărul de participanți față de primul an, iar ecourile din piață sunt în continuare foarte bune. Am găsit o deschidere extraordinară din partea tuturor celor care au urcat pe scena conferinței la ambele ediții, ceea ce ne-a motivat să identificăm și să aducem în programul viitor și mai mulți profesioniști din România și nu numai. Anul trecut, Smiley, unul dintre cei mai de succes artiști și antreprenori din România, a acceptat să deschidă conferința. În aceeași notă, anul acesta, discursul de deschidere îi va aparține lui Tudor Chirilă, o voce puternică atât în industria muzicală, cât și în peisajul social și un model al tinerei generații. Nu în ultimul rând, alăturarea celor de la INCFC în calitate de co-organizatori începând din 2017 a adus un plus de relevanța și consistență informațiilor oferite participanților.” – a declarat Anca Lupeș (fondator, Mastering the Music Business).
Mastering the Music Business este prima conferință organizată în România pe teme de industrie muzicală și singura care se adresează în principal artiștilor independenți, dar și managerilor, agențiilor de booking, agențiilor de PR muzical etc. Prima ediție a conferinței a avut loc în februarie 2016 și, pentru prima dată, artiștii, profesioniștii din industria muzicală, managerii artistici, specialiștii în gestionarea drepturilor de autor, distribuție online, radio, branding și PR au dezbătut teme de inters comun și au avut ocazia să intre în contact pentru proiecte viitoare.
În cadrul ediției din acest an, au fost prezenți 50 de speakeri români și internaționali care au susținut studii de caz, prezentări, dezbateri și workshop-uri. Pe lângă Smiley, care a susținut discursul de deschidere, printre speakeri s-au mai numărat artiști precum: Damian Drăghici, Nicu Alifantis, Dan Byron, alături de reprezentanți ale unora dintre cele mai puternice platforme online, la nivel global - Lucas Iliev (Music Gateway), Sam Taylor (TuneCore), Chris Cooke (CMU Insights) și alții.
Mastering the Music Business se poziționează astfel din ce în ce mai clar ca o zonă de întâlnire a elitelor industriei muzicale și își propune să creeze o comunitate cât mai extinsă a profesioniștilor și a antreprenorilor independenți din industria muzicală locală, care să pună în discuție ultimele tendințe, tehnologii, modalități de promovare și monetizare a talentului muzical.
La Mastering the Music Business 2018, Bogdan Stratula (urbansunsets.com), Mihai Dinu (eclecticfm.ro) si Kirk (radiotrib.ro și loudcity.fm) vor face parte dintr-un panel care pune în discuție radioul online - prezent și viitor, dar mai ales rolul asumat de exploratori al zonelor cu stiluri muzicale mai puțin populate (și populare) de unde scot la lumină și propun atenției publicului viitoarele revelații muzicale.
Organizatorii anunță că taxa pentru conferință, în regim presale, este de 35 euro pană la finalul anului și include participarea la conferință în zilele de 20 și 21 martie, acces la showcase-urile din cele doua zile, dar și coffee breaks si lunch breaks. Biletele se pot achiziționa de aici.
Biletele în regim presale nu includ participarea la ziua de workshop-uri (22 martie). Biletele pentru ziua de workshop-uri vor fi puse în vânzare în luna ianuarie 2018 odată cu programul complet al acestora.
Urmariti www.masteringthemusicbusiness.ro pentru a fi la curent cu toate detaliile conferintei.